czwartek, 30 grudnia 2010

Hybryda od Hondy

W połowie czerwca do polskich salonów trafi pierwsza, kompaktowo-sportowa hybryda - Honda CR-Z. Klient będzie miał do wyboru jeden silnik (benzynowy 1.5 wspomagany motorem elektrycznym) oraz 3 wersje wyposażenia. Najtańszy CR-Z będzie kosztował 85 900 zł, najdroższy zaś 107 000 zł.

Honda ma już w swojej ofercie dwa modele hybrydowe. Za Insighta napędzanego 1,3-litrowym silnikiem spalinowym współpracującym z motorem elektrycznym trzeba zapłacić przynajmniej 76 800 złotych. Znacznie droższy, bo kosztujący 97 500 złotych, jest Civic Hybrid 1.3 IMA. Już wkrótce do tych modeli dołączy kolejny - kompaktowe coupe CR-Z, dość mocno nawiązujące stylistycznie do Hondy CRX drugiej generacji.

Najnowszy model mierzy 4080 mm długości, 1740 mm szerokości i 1395 mm wysokości. Jest typowym przedstawicielem samochodów 2+2, aczkolwiek jego "typowość" kończy się na napędzie. Pod maską CR-Z znalazł się 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 114 KM, który wspomagany jest przez motor elektryczny o mocy 14 KM. Całość, nietypowo jak na auto hybrydowe, współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Hybrydowa Honda ma średnio zużywać 5 litrów benzyny na 100 km.

Japońskie coupe będzie dostępne w trzech wersjach wyposażenia: S, Sport i GT. Podstawowa Honda CR-Z S została wyceniona na 85 900 złotych i w wyposażeniu seryjnym auta znajdziemy m.in. 8 poduszek powietrznych, system kontroli stabilności jazdy VSA, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, automatyczną klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, radio CD z 4 głośnikami i wyjściem AUX oraz 16-calowe, stalowe felgi.

Bogatsza wersja Sport będzie kosztować 87 000 złotych. W tej odmianie znajdziemy ponadto przednie światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby tylne, wykończenia wnętrza w skórze (kierownica, drążek zmiany biegów), aluminiowe pedały, podgrzewane przednie fotele oraz 16-calowe felgi z lekkich stopów. Wzbogacono także system audio o głośniki wysokotonowe, wyjście USB oraz możliwość sterowania radiem z kierownicy.

Hondę CR-Z GT, a zatem najdroższy wariant hybrydy, kupimy za 94 000 złotych. Nie zabraknie w niej m.in. elektrycznie składanych lusterek, reflektorów ksenonowych HID, tempomatu, czujników parkowania z tyłu oraz subwoofera. Za 8000 złotych możemy do niej dokupić skórzaną tapicerkę i panoramiczny dach (102 000 zł), a za kolejne 5000 złotych nawigację (107 000 zł).

Honda CR-Z pojawi się w polskich salonach w połowie czerwca. Bez wątpienia będzie kusić zaawansowaną technologią i ciekawym designem. Czy również ceną? Trudno powiedzieć, ale zapewne niejeden miłośnik ekologicznej motoryzacji będzie miał dylemat, czy wybrać Hondę CR-Z, czy też bardziej praktycznego i blisko o 10 000 złotych tańszego Insight'a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz